Curriculum DOCTOR OF PHILOSOPHY PROGRAM IN ENVIRONMENTAL SOCIAL SCIENCES 

Curriculum

DOCTOR OF PHILOSOPHY PROGRAM IN ENVIRONMENTAL SOCIAL SCIENCES 

Level Doctoral
Faculty / Institute FACULTY OF SOCIAL SCIENCES AND HUMANITIES
Website http://sh.mahidol.ac.th/

Degree Designation

DOCTOR OF PHILOSOPHY(ENVIRONMENTAL SOCIAL SCIENCES)

Admission Requirements

Curriculum Structure

Plan 2.1 For students with Master's Degree
Prerequisite Course No Credit
Required Courses 9            Credits
Elective Courses not less than 3            Credits
Dissertation 36            Credits
Total not less than 48            Credits

Job Option after Graduation


- นักวิจัยที่มีทักษะ และศักยภาพในการวิจัยด้านสังคมศาสตร์สิ่งแวดล้อม
- นักวิชาการ พนักงานมหาวิทยาลัย บุคลากรทางการศึกษาด้านสังคมศาสตร์สิ่งแวดล้อม
- ผู้เชี่ยวชาญ ด้านสังคมศาสตร์สิ่งแวดล้อมในบริษัทที่ปรึกษา และหน่วยงานราชการด้านสังคมศาสตร์สิ่งแวดล้อม

Course Requirements

Plan 2

Prerequisite Courses Credit
SHEV587 : BASIC CONCEPT AND METHOD OF SOCIAL SCIENCES AND ENVIRONMENT 3
Required Courses Credit
SHEV579 : ENVIRONMENTAL SOCIAL SCIENCES 3
SHEV580 : DOCTORAL SEMINAR IN ENVIRONMENTAL SOCIAL SCIENCES 3
SHEV581 : RESEARCH METHODOLOGY FOR ENVIRONMENTAL SOCIAL SCIENCES 3
Elective Courses Credit
SHEV573 : QUALITATIVE RESEARCH METHODOLOGY IN ENVIRONMENTAL SOCIAL SCIENCES 3
SHEV582 : ENVIRONMENTAL GOVERNANCE FOR ORGANIZATIONAL SUSTAINABILITY 3
SHEV583 : NATURAL RESOURCES AND ENVIRONMENT IN BORDER AREA OF MEKONG SUB-REGION 3
SHEV584 : PUBLIC PARTICIPATION IN ENVIRONMENTAL DECISION MAKING 3
SHEV585 : ENVIRONMENT AND SUSTAINABLE DEVELOPMENT 3
SHEV586 : APPLIED ENVIRONMENTAL ECONOMICS 3
SHEV588 : ENVIRONMENTAL ETHICS AND SOCIAL RESPONSIBILITY 3
SHEV589 : ADVANCED ANALYTICAL STATISTICS FOR ENVIRONMENTAL SOCIAL SCIENCES RESEARCH 3
Dissertation Credit
SHEV699 : DISSERTATION 36

For more inqueries & assistants, please call us gradinter@mahidol.ac.th or LINE Official @160ohrzm

To enable academic, professional,as well as career development programs to produce nationally and internationally competence human resources for 21st century