Professional and Personal Skills Development  Soft Skills Online
  •  
  • +66 2441 4125 ext. 130-131

*** Remark : Students can check their information as well as updated status on the website and will receive a certificate 2 days after an activity has finished.

 

Committee

The Executive committee of Student Services of Faculty of Graduate Studies, Mahidol University

In accordance with the announcement on Student Services of Faculty of Graduate Studies, BE. 2559 in enhancing highest effectiveness and benefits toward the students, the Faculty of Graduate Studies hereby announces the appointment of the Executive committee of Student Services. The names of the followings :
  • Agenda Item 2
  • Agenda Item 1
No. Committee Position
1 Prof. Dr.Patcharee Lertrit, M.D.
Faculty of Graduate Studies

Advisor

2 รองศาสตราจารย์ ดร.บุณยฤทธิ์ ปัญญาภิญโญผล
บัณฑิตวิทยาลัย
President
3 อาจารย์ ดร.คมศักดิ์ สินสุรินทร์
คณะกายภาพบำบัด
Committee
4 อาจารย์ ดร.ทพ.พิภพ สายแก้ว
คณะทันตแพทยศาสตร์
Committee
5 อาจารย์ ดร.ปวเรศ อ่อนทอง
คณะเทคนิคการแพทย์
Committee
6 อาจารย์ ดร.ชัยยงค์ รักขิตเวชสกุล
คณะเทคโนโลยีสารสนเทศและการสื่อสาร
Committee
7 รองศาสตราจารย์ ดร.อุษาวดี อัศดรวิเศษ
คณะพยาบาลศาสตร์
Committee
8 รองศาสตราจารย์ ดร.นพ.ปีติ ธุวจิตต์
คณะแพทยศาสตร์ศิริราชพยาบาล
Committee
9 อาจารย์ ดร.เภสัชกรบรมพจน์ พฤฒิวนาสัณฑ์
คณะเภสัชศาสตร์
Committee
10 ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.วัจนันท์ มัตติทานนท์
คณะวิศวกรรมศาสตร์
Committee
11 อาจารย์ ดร.อมรรัตน์ อรุณนวล
คณะเวชศาสตร์เขตร้อน
Committee
12 อาจารย์ ดร.ทัฏพงศ์ ตุลยานนท์
คณะวิทยาศาสตร์
Committee
13 รองศาสตราจารย์ ดร.วรรณชลี โนริยา
คณะสังคมศาสตร์และมนุษยศาสตร์
Committee
14 รองศาสตราจารย์ ดร.นฤมล เอื้อมณีกูล
คณะสาธารณสุขศาสตร์
Committee
15 อาจารย์ ดร.กันต์ ปานประยูร
คณะสิ่งแวดล้อมและทรัพยากรศาสตร์
Committee
16 อาจารย์ ดร.อรปวีณ์ นิติศฤงคาริน
วิทยาลัยดุริยางคศิลป์
Committee
17 อาจารย์ ดร.วรางสุ์ วิริยะวิทย์
วิทยาลัยนานาชาติ
Committee
18 อาจารย์ ดร.วรางคณา รัชตะวรรณ
วิทยาลัยราชสุดา
Committee
19 นางสาวศิริลักษณ์ ยานกุลวงศ์
วิทยาลัยวิทยาศาสตร์และเทคโนโลยีการกีฬา
Committee
20 อาจารย์ ดร.ใกล้รุ่ง อิโซ
วิทยาลัยศาสนศึกษา
Committee
21 ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.สุคนธา งามประมวญ
สถาบันชีววิทยาศาสตร์โมเลกุล
Committee
22 อาจารย์ ดร.พัชรพรรณ ศิริวัฒน์
สถาบันนวัตCommitteeเรียนรู้
Committee
23 รองศาสตราจารย์ ดร.เอกราช เกตวัลห์
สถาบันโภชนาการ
Committee
24 ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.ศุทธิดา ชวนวัน
สถาบันวิจัยประชากรและสังคม
Committee
25 อาจารย์ ดร.สราวุฒิ ไกรเสม
สถาบันวิจัยภาษาและวัฒนธรรมเอเซีย
Committee
26 อาจารย์ ดร.พัชรินทร์ เสรี
สถาบันแห่งชาติเพื่อการพัฒนาเด็กและครอบครัว
Committee
27 ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.นายสัตวแพทย์อนุวัฒน์ วิรัชสุดากุล
คณะสัตวแพทยศาสตร์
Committee
28 อาจารย์ ดร.กรศิริ บุญประกอบ
คณะศิลปศาสตร์
Committee
29 ผู้ช่วยศาสตราจารย์สมศักดิ์ วงศาวาส
สถาบันพัฒนาสุขภาพอาเซียน
Committee
30 อาจารย์ ดร.สุปรียส์ กาญจนพิศศาล
ศูนย์จิตตปัญญาศึกษา
Committee
31 ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.พญ.ณฐินี จินาวัฒน์
คณะแพทยศาสตร์โรงพยาบาลรามาธิบดี
Committee
32 ดร.สุภาพร จตุรภัทร
บัณฑิตวิทยาลัย
Committee/Secretary
33 นางสุภาพร นพเก้า
บัณฑิตวิทยาลัย
Committee / Secretary Assistant
34 นางสาวพนิดา ตาตะยานนท์
บัณฑิตวิทยาลัย
Committee / Secretary Assistant
35 นายจตุพงษ์ ยศพิมพา
บัณฑิตวิทยาลัย
Committee / Secretary Assistant
No. Committee Position
1 Prof. Dr.Patcharee Lertrit, M.D.
Faculty of Graduate Studies

Advisor

2 Asst. Prof. Dr. Sorachai Srisuma
Faculty of Graduate Studies

President

3 Lect. Dr. Komsak Sinsurin
Faculty of Physical Therapy
Committee
4 Lect. Dr. Kulachart Jangpatarapongsa
Faculty of Medical Technology
Committee
5 Lect. Dr. Thitinan Tantidham
Faculty of Information and Communication Technology
Committee
6 Assist. Prof. Dr. Usavadee Asdornwised
Faculty of Nursing
Committee
7 Assist. Prof. Dr. Peti Thuwajit
Faculty of Medicine Siriraj Hospital
Committee
8 Lect. Dr. Brompoj Prutthiwanasan
Faculty of Pharmacy
Committee
9 Lect. Dr. Watjanun Muttitanon
Faculty of Engineering
Committee
10 Lect. Dr. Amornrat Aroonnual
Faculty of Tropical Medicine
Committee
11 Lect. Dr. Patompon Wongtrakoongate
Faculty of Science
Committee
12 Asst. Prof. Dr. Wanchalee Noriya
Faculty of Social Sciences and Humanities
Committee
13 Assoc. Prof. Dr. Sunee Lagampan
Faculty of Public Health
Committee
14 Lect. Dr. Gunn Panprayun
Faculty of Environment and Resource Studies
Committee
15 Lect. Dr. Treetip Boonyam
College of Music
Committee
16 Lect. Dr. Varang Wiriyawit
International College
Committee
17 Asst. Prof. Ranee Sa-ngiam
College Rachasuda
Committee
18 Mrs. Sirilug Yarnkoolwong
College of Sports Science and Technology
Committee
19 Dr. Matthew Kosuta
College of Religious Studies
Committee
20 Lect. Dr. Duangrudee Tanramluk
Institute of Molecular Biosciences
Committee
21 Lect. Dr. Patcharapan Siriwat
Institute for Innovative Learning
Committee
22 Asst. Prof. Dr. Aikkarach Kettawan
Institute of Nutrition
Committee
23 Asst. Prof. Dr. Sutthida Chuanwan
Institute for Population and Social Research
Committee
24 Lect. Dr. Sarawut Kraisem
Research Institute for Languages and Cultures of Asia
Committee
25 Lect. Dr. Somboon Hataiyusuk
National Institute for Child and Family Development
Committee
26 Lect. Dr. Anuwat Wiratsudakul
Faculty of Veterinary Science
Committee
27 Asst. Prof. Somsak Wongsawass
ASEAN Institute for Health Development
Committee
28 Lect. Dr. Supre Karnjanaphitsarn
Contemplative Education Center
Committee
29 Lect. Dr. Natini Jinawath
Faculty of Medicine Ramathibodi Hospital
Committee
30 Dr. Supaporn Jaturapat
Faculty of Graduate Studies
Committee/Secretary
31 Mrs. Supaporn Nopphakao
Faculty of Graduate Studies
Committee / Secretary Assistant
32 Mr. Jatupong Yospimpar
Faculty of Graduate Studies
Committee / Secretary Assistant
33 Ms.Phanida Tatayanont
Faculty of Graduate Studies
Committee / Secretary Assistant

The committee's roles shall be:

  • 1. to consider projects and budgets for the student affairs in the Faculty of Graduate Studies.
  • 2. to approve the student affairs regulation adjustment in the Faculty of Graduate Studies.
  • 3. to take responsibility of the course/activity instructor for the graduate students.
  • 4. to monitor and evaluate the graduate student's activities.
  • 5. to develop suitable projects relating to Professional and Personal Skill Development for the Faculty of Graduate Studies and other users' need.
  • 6. to consider other courses or activities in other programs or sections that are equivalent to the Professional and Personal Skill Development provided by the Faculty of Graduate Studies.
  • 7. to monitor and evaluate every project relating to the Professional and Personal Skill Development.
  • 8. The committee appointed in this order can claim expenses for the meetings and other consideration according to the announcement of the Faculty of Graduate Studies on Regulations
        and Consideration Payment Rate of the Faculty of Graduate Studies B.C. 2553.