All Contents

Health; determinants of health and health behavior; health education and health promotion; social and behavioral theories, concepts, models commonly used in health education/health promotion practices; application of theories in promoting and sustaining healthy environments and healthy lives for individuals and populations

สุขภาพ ปัจจัยกำหนดสุขภาพและพฤติกรรมสุขภาพ สุขศึกษาและการส่งเสริมสุขภาพ ทฤษฎี แนวคิดและโมเดลทางสังคมและพฤติกรรมที่ใช้ในการดำเนินงานสุขศึกษา และ/หรือการส่งเสริมสุขภาพ การประยุกต์ใช้ทฤษฎีในการส่งเสริมและรักษาสภาพแวดล้อมที่เอื้อต่อสุขภาพสำหรับบุคคลและประชากร

PUBLIC HEALTH

กลุ่มสาธารณสุขศาสตร์

The qualifications required for learners in a Behavioral and Health Education course typically include: 1. Educational Background: o A bachelor's degree in a relevant field such as health sciences, public health, psychology, sociology, nursing, medicine, or related disciplines. o For master's level courses, applicants should ideally hold an undergraduate degree in one of these areas or a closely related field. 2. Professional Experience: o Experience in healthcare, public health, education, community health, or wellness programs can be advantageous. o Clinical or practical experience in health promotion, patient care, or health education roles may be required or preferred. 3. Motivation and Interest: o A demonstrated interest in health promotion, behavioral science, and wellness. o Commitment to improving health outcomes and engaging in lifelong learning within the field of health education. 4. Language Proficiency: o Proficiency in the language of instruction (e.g., English or Thai) is essential for understanding course materials and participating in discussions. These qualifications ensure that learners have the foundational knowledge, skills, and motivation to succeed in a Behavioral and Health Education course and to apply their learning effectively in their professional roles.

คุณสมบัติที่ต้องการสำหรับผู้เรียนในหลักสูตรพฤติกรรมศาสตร์และการศึกษาเรื่องสุขภาพ ได้แก่: พื้นฐานทางการศึกษา: ปริญญาตรีในสาขาที่เกี่ยวข้อง เช่น วิทยาศาสตร์สุขภาพ, สาธารณสุข, จิตวิทยา, สังคมวิทยา, การพยาบาล, แพทยศาสตร์ หรือสาขาที่เกี่ยวข้องอื่น ๆ สำหรับหลักสูตรระดับปริญญาโท ผู้สมัครควรมีปริญญาตรีในสาขาเหล่านี้หรือสาขาที่ใกล้เคียง ประสบการณ์วิชาชีพ: มีประสบการณ์ในด้านการดูแลสุขภาพ, สาธารณสุข, การศึกษา, สุขภาพชุมชน หรือโปรแกรมสุขภาพ จะเป็นประโยชน์ ประสบการณ์ทางคลินิกหรือปฏิบัติในด้านการส่งเสริมสุขภาพ, การดูแลผู้ป่วย หรือบทบาทด้านการศึกษาเรื่องสุขภาพ อาจเป็นที่ต้องการหรือมีความสำคัญ แรงจูงใจและความสนใจ: มีความสนใจอย่างชัดเจนในด้านการส่งเสริมสุขภาพ, พฤติกรรมศาสตร์ และความเป็นอยู่ที่ดี มุ่งมั่นที่จะปรับปรุงผลลัพธ์ด้านสุขภาพและการเรียนรู้ตลอดชีวิตในสาขาการศึกษาเรื่องสุขภาพ ความสามารถทางภาษา: ความสามารถในการใช้ภาษาที่ใช้ในการสอน (เช่น ภาษาอังกฤษหรือภาษาไทย) มีความสำคัญต่อการเข้าใจเนื้อหาหลักสูตรและการมีส่วนร่วมในการอภิปราย คุณสมบัติเหล่านี้ช่วยให้แน่ใจว่าผู้เรียนมีความรู้พื้นฐาน, ทักษะ และแรงจูงใจที่จำเป็นในการประสบความสำเร็จในหลักสูตรพฤติกรรมศาสตร์และการศึกษาเรื่องสุขภาพ และสามารถนำความรู้ที่ได้ไปใช้ในบทบาทวิชาชีพได้อย่างมีประสิทธิภาพ

4500 Per Credit / 3 Credit

The target group for studying a course in Behavioral Science and Health Education, consider the following: Bachelor/Master's Students: Individuals pursuing advanced degrees in health sciences, public health, psychology, or related fields. Healthcare Workers: Professionals such as nurses, doctors, therapists, and other clinical staff who are involved in patient care and interested in enhancing their knowledge in health education and behavioral science. Teachers and Lecturers: Educators in health-related fields who want to deepen their understanding of health promotion and wellness to improve their teaching methods and curriculum. Professionals in Related Fields: Individuals working in health promotion, wellness programs, community health organizations, non-profits, and government agencies focusing on public health initiatives and interventions. Corporate Wellness Coordinators: Professionals managing employee wellness programs who seek to incorporate behavioral science principles into their initiatives. These groups are ideal candidates for a course in Behavioral Science and Health Education, as they are directly involved in or have a significant interest in health promotion and wellness.

กลุ่มเป้าหมายในการศึกษาหลักสูตรวิทยาศาสตร์พฤติกรรมและการศึกษาเรื่องสุขภาพ ได้แก่ กลุ่มต่อไปนี้: นักศึกษาปริญญาตรี/โท: บุคคลที่กำลังศึกษาระดับปริญญาขั้นสูงในสาขาวิทยาศาสตร์สุขภาพ, สาธารณสุข, จิตวิทยา, หรือสาขาที่เกี่ยวข้อง บุคลากรทางการแพทย์: มืออาชีพเช่น พยาบาล, แพทย์, นักบำบัด และเจ้าหน้าที่คลินิกอื่น ๆ ที่มีส่วนร่วมในการดูแลผู้ป่วยและสนใจที่จะเพิ่มพูนความรู้ด้านการศึกษาเรื่องสุขภาพและวิทยาศาสตร์พฤติกรรม ครูและอาจารย์: ผู้สอนในสาขาที่เกี่ยวข้องกับสุขภาพที่ต้องการเจาะลึกความเข้าใจในเรื่องการส่งเสริมสุขภาพและความเป็นอยู่ที่ดี เพื่อพัฒนาวิธีการสอนและหลักสูตรของพวกเขา มืออาชีพในสาขาที่เกี่ยวข้อง: บุคคลที่ทำงานในด้านการส่งเสริมสุขภาพ, โปรแกรมสุขภาพ, องค์กรสุขภาพชุมชน, องค์กรไม่แสวงหาผลกำไร, และหน่วยงานรัฐบาลที่เน้นการริเริ่มและการแทรกแซงในด้านสาธารณสุข ผู้ประสานงานด้านสุขภาพในองค์กร: มืออาชีพที่จัดการโปรแกรมสุขภาพสำหรับพนักงานที่ต้องการผนวกหลักการวิทยาศาสตร์พฤติกรรมเข้าไปในโครงการของพวกเขา กลุ่มเหล่านี้เป็นกลุ่มผู้สมัครที่เหมาะสมสำหรับหลักสูตรวิทยาศาสตร์พฤติกรรมและการศึกษาเรื่องสุขภาพ เนื่องจากพวกเขามีส่วนร่วมโดยตรงหรือมีความสนใจอย่างมากในการส่งเสริมสุขภาพและความเป็นอยู่ที่ดี

The benefits of studying a course in Behavioral and Health Education for learners include: 1. Enhanced Knowledge and Skills: o Gain a deep understanding of behavioral science principles and their application in health education. o Develop practical skills in designing, implementing, and evaluating health promotion programs. 2. Career Advancement: o Improve qualifications for advanced roles in healthcare, public health, and health education. o Increase opportunities for leadership positions in health promotion and wellness initiatives. 3. Interdisciplinary Competence: o Learn to work effectively in interdisciplinary teams, collaborating with professionals from various health-related fields. o Enhance communication skills for better patient and community engagement. 4. Research Opportunities: o Engage in research projects that advance knowledge in health behavior and education. o Contribute to evidence-based practices in health promotion. These benefits collectively enhance the learner's ability to make meaningful contributions to the field of health education and to their professional and personal development.

ประโยชน์ของการศึกษาหลักสูตรพฤติกรรมศาสตร์และการศึกษาเรื่องสุขภาพสำหรับผู้เรียนมีดังนี้: ความรู้และทักษะที่เพิ่มขึ้น: ได้รับความเข้าใจอย่างลึกซึ้งเกี่ยวกับหลักการของพฤติกรรมศาสตร์และการประยุกต์ใช้ในด้านการศึกษาเรื่องสุขภาพ พัฒนาทักษะการออกแบบ การดำเนินการ และการประเมินโปรแกรมการส่งเสริมสุขภาพ ความก้าวหน้าในอาชีพ: ปรับปรุงคุณสมบัติสำหรับบทบาทขั้นสูงในด้านการดูแลสุขภาพ สาธารณสุข และการศึกษาเรื่องสุขภาพ เพิ่มโอกาสในการดำรงตำแหน่งผู้นำในโครงการส่งเสริมสุขภาพและความเป็นอยู่ที่ดี ความสามารถในการทำงานสหวิทยาการ: เรียนรู้การทำงานอย่างมีประสิทธิภาพในทีมสหวิทยาการ โดยการร่วมมือกับมืออาชีพจากสาขาที่เกี่ยวข้องกับสุขภาพหลากหลายสาขา เพิ่มทักษะการสื่อสารเพื่อการมีส่วนร่วมที่ดีขึ้นของผู้ป่วยและชุมชน โอกาสในการวิจัย: มีส่วนร่วมในโครงการวิจัยที่พัฒนาความรู้ในด้านพฤติกรรมสุขภาพและการศึกษา มีส่วนร่วมในแนวปฏิบัติที่มีหลักฐานเชิงประจักษ์ในด้านการส่งเสริมสุขภาพ ประโยชน์เหล่านี้รวมกันช่วยเสริมความสามารถของผู้เรียนในการมีส่วนร่วมที่มีความหมายในด้านการศึกษาเรื่องสุขภาพและพัฒนาวิชาชีพและการพัฒนาส่วนบุคคลของพวกเขา

สอบ

Course Evaluation • Assignment 20 % • Examination 30 % • Discussion and participation 50% Attend class and active participation 15 times (30%) Lessons’ exercise submission 10 times (20%)

การประเมินผลหลักสูตร งานที่มอบหมาย 20% การสอบ 30% การอภิปรายและการมีส่วนร่วม 50% การเข้าร่วมชั้นเรียนและการมีส่วนร่วมอย่างกระตือรือร้น 15 ครั้ง (30%) การส่งแบบฝึกหัดในบทเรียน 10 ครั้ง (20%)

Tuesday 09:00-12:00 AM

Start 19 August 2024 to 19 November 2024

45 lecture and 90 self study hours

100% online by PH E-learning of Faculty of Public Health, Mahidol University; but learners can request to attend onsite with MPH International as weekly schedules

100% ออนไลน์ โดยจัดการเรียนการสอนผ่านระบบ PH E-learning ของคณะสาธารณสุขศาสตร์ มหาวิทยาลัยมหิดล แต่ นศ. สามารถ มาเข้าคลาส กับ นศ. ต่างชาติได้

1 to 30

-

Prof. Dr.Supa Pengpid E-mail: supa.pen@mahidol.ac.th Lect.Dr.Passakorn Suanrueang E-mail: passakorn.sua@mahidol.ac.th

Prof. Dr.Supa Pengpid E-mail: supa.pen@mahidol.ac.th สุภา เพ่งพิศ Lect.Dr.Passakorn Suanrueang E-mail: passakorn.sua@mahidol.ac.th ภาสกร สวนเรือง