DIGITAL LITERACY TRAINING

ประเภทโครงการและการรองรับคุณลักษณะบัณฑิตที่พึงประสงค์

ประเภทใดประเภทหนึ่ง


  •   ด้านบำเพ็ญประโยชน์หรืออาสาพัฒนา
  •   ด้านศิลปวัฒนธรรม
  •   ด้านการพัฒนาคุณธรรมและจริยธรรม
  •   ด้านกีฬา
  •   ด้านวิชาการ
  •   ด้านการนันทนาการ
  •   ด้านบริหารงาน
  •   ด้านพัฒนาวิชาชีพ
  •   ด้านอื่น ๆ

รองรับคุณลักษณะบัณฑิตที่พึงประสงค์ ม.มหิดล ในข้อต่อไปนี้


  •   Mastery : ความชำนาญ, อำนาจควบคุม (ตนเอง), ความรอบรู้
  •   Altruism : ความไม่เห็นแก่ตัว, ความเห็นแก่ผู้อื่น
  •   Harmony : ความสามัคคี, ความปรองดอง, ความกลมกลืน, ความลงรอยกัน
  •   Integrity : ความซื่อสัตย์, การรวมเป็นหนึ่ง, การไม่แบ่งแยก
  •   Determination : ความมุ่งมั่น, ความตั้งใจมั่น, ความมุมานะ, ความแน่วแน่
  •   Originality : ส่วนรวม ความแปลกใหม่,ความไม่เหมือนใคร, นวัตกรรม
  •   Leadership : ความเป็นผู้นำ

หลักการและเหตุผล

In modern times the growth in digital technology. Formats and channels wherever and whenever needed, such as Social networking Instant-massing (IM) Video-streaming, sharing and use of the mobile Internet. Although the guidance on the use of the Internet and digital technology. Can improve their skills on Internet technology quickly. But the free advice, it is simply the use of information technology and communications, amateurs only. This may lead to concerns and issues. On the use of information and communications technology, how to use it properly and correctly.

วัตถุประสงค์


To encourage graduate students. Graduate School Mahidol University Have insight And can bring digital literacy to work properly and efficiently.

กลุ่มเป้าหมาย


  • นักศึกษาระดับบัณฑิตศึกษาสาขาวิชาต่าง ๆ จำนวน 10000 คน
  • คณะกรรมการทำงานในกิจกรรม จำนวน 0 คน

วิธีการอบรม


หัวข้อในการบรรยาย

  • Media Literacy
  • Technology literacy
  • Information literacy
  • Visual literacy
  • Communication literacy
  • Social literacy

ผลที่คาดว่าจะได้รับ

  • Understanding And can bring digital literacy to use it properly.