week/No. | Tiltle | lecture hour | Laboratory Hour | Self study Hour | Activities | Teacher |
01 | Potential Thai medicinal plants for neurodegenerative diseases | 2 | 0 | 4 | - Lecture
- active learning
- class discussion
- short report
(L,A,C,S)
| ศ. ดร. บัณฑิต เจตน์สว่าง |
02 | How does COVID-19 affect the brain? | 2 | 0 | 4 | (L,A,C,S) | ผศ.ดร. จิราพร ปานมณี |
03 | Cannabis and brain functions | 2 | 0 | 4 | (L,A,C,S) | ศ. ดร. บัณฑิต เจตน์สว่าง |
04 | Topic to be announced | 2 | 0 | 4 | (L,A,C,S) | ผศ.ดร. นริศร กิติยานันท์ |
05 | How are the gut and brain Connected? | 2 | 0 | 4 | (L,A,C,S) | ผศ.ดร. สุคนธา งามประมวญ |
06 | Brain Nutrients | 2 | | 4 | (L,A,C,S) | รศ.นพ. วรสิทธิ์ ศิริพรพาณิชย์ |
07 | Brain Science and education | 2 | | 4 | (L,A,C,S) | รศ.ดร. นวลจันทร์ จุฑาภักดีกุล |
08 | Is caffeine good for your brain? | 2 | 0 | 4 | (L,A,C,S) | ผศ.ดร. จิราพร ปานมณี |
09 | How does using your phone at night impact your sleep quality | 2 | 0 | 4 | | รศ.ดร. สุจิรา มุกดา |
10 | Exercise and memory function | 2 | 0 | 4 | (L,A,C,S) | ศ. ดร. บัณฑิต เจตน์สว่าง |
11 | Brain development during Adolescent | 2 | 0 | 4 | (L,A,C,S) | รศ.ดร. นวลจันทร์ จุฑาภักดีกุล |
12 | How sugar affects the brain? | 2 | 0 | 4 | (L,A,C,S) | รศ.ดร. สุจิรา มุกดา |
13 | Topic to be announced | 2 | 0 | 4 | (L,A,C,S) | ผศ.ดร. นริศร กิติยานันท์ |
14 | Wearable technology: How and why it works | 2 | 0 | 4 | (L,A,C,S) | ผศ.ดร. สุคนธา งามประมวญ |
15 | Mirror neurons: implications and applications | 2 | 0 | 4 | (L,A,C,S) | รศ.ดร. นวลจันทร์ จุฑาภักดีกุล |
|