week/No. | Tiltle | lecture hour | Laboratory Hour | Self study Hour | Activities | Teacher |
01 | Course overview
Nutrition facts: glossary and definitions
Principle of nutritional assessment
| 2 | 4 | 6 | บรรยายเกี่ยวกับ วัตถุประสงค์ ขั้นตอน หัวข้อ การประเมินผล ในการเรียนการสอน
สื่อที่ใช้ powerpoint
| รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ, อ.ดร. อารีย์ ประจันสุวรรณ, อ.ดร. อารีย์ ประจันสุวรรณ |
01 | Course overview
Nutrition facts: glossary and definitions
Principle of nutritional assessment
Assignment I: Nutritional assessment forms (5%)
Submission date TBA (Aree)
| 3 | 0 | 6 | บรรยาย อภิปราย Power Point มอบหมายงาน | รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ, อ.ดร. อารีย์ ประจันสุวรรณ, อ.ดร. อารีย์ ประจันสุวรรณ |
01 | Course overview
Nutrition facts: glossary and definitions
Principle of nutritional assessment
| 2 | 4 | 6 | บรรยายเกี่ยวกับ วัตถุประสงค์ ขั้นตอน หัวข้อ การประเมินผล ในการเรียนการสอน
สื่อที่ใช้ powerpoint
| รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ, อ.ดร. อารีย์ ประจันสุวรรณ, อ.ดร. อารีย์ ประจันสุวรรณ |
01 | Course overview
Nutrition facts: glossary and definitions
Principle of nutritional assessment
Assignment I: Nutritional assessment forms (5%)
Submission date TBA (Aree)
| 3 | 0 | 6 | บรรยาย อภิปราย Power Point มอบหมายงาน | รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ, อ.ดร. อารีย์ ประจันสุวรรณ, อ.ดร. อารีย์ ประจันสุวรรณ |
02 | Anthropometric assessment I:
assessment tools, techniques, interpretations,
and standardization (children and adults)
| 3 | 0 | 6 | บรรยาย อภิปราย Power Point วิดีโอ | รศ.ดร. พัตธนี วินิจจะกูล, รศ.ดร. พัตธนี วินิจจะกูล, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ |
02 | Validity and reliability of nutritional assessment | 2 | 4 | 6 | บรรยาย
สื่อที่ใช้ powerpoint | รศ.ดร. พัตธนี วินิจจะกูล, รศ.ดร. พัตธนี วินิจจะกูล, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ |
02 | Anthropometric assessment I:
assessment tools, techniques, interpretations,
and standardization (children and adults)
| 3 | 0 | 6 | บรรยาย อภิปราย Power Point วิดีโอ | รศ.ดร. พัตธนี วินิจจะกูล, รศ.ดร. พัตธนี วินิจจะกูล, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ |
02 | Validity and reliability of nutritional assessment | 2 | 4 | 6 | บรรยาย
สื่อที่ใช้ powerpoint | รศ.ดร. พัตธนี วินิจจะกูล, รศ.ดร. พัตธนี วินิจจะกูล, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ |
03 | Nutritional assessment forms | 2 | 4 | 6 | บรรยาย สาธิตและฝึกปฏิบัติการใช้ Reference Growth Chart อภิปรายกลุ่ม
สื่อที่ใช้ powerpoint | รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ |
03 | Anthropometric assessment I (cont)
Anthropometric assessment II: computer program WHO growth standard and reference
(bring laptop computer)
Assignment II: Anthropometric assessment (10%)
Submission date TBA (Tippawan)
| 3 | 0 | 6 | บรรยาย อภิปราย สาธิต ฝึกปฏิบัติ
Power Point Computer Software | รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ |
03 | Nutritional assessment forms | 2 | 4 | 6 | บรรยาย สาธิตและฝึกปฏิบัติการใช้ Reference Growth Chart อภิปรายกลุ่ม
สื่อที่ใช้ powerpoint | รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ |
03 | Anthropometric assessment I (cont)
Anthropometric assessment II: computer program WHO growth standard and reference
(bring laptop computer)
Assignment II: Anthropometric assessment (10%)
Submission date TBA (Tippawan)
| 3 | 0 | 6 | บรรยาย อภิปราย สาธิต ฝึกปฏิบัติ
Power Point Computer Software | รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ |
04 | Biomarkers of nutritional assessment
- vitamin and mineral deficiencies
- abnormal metabolism of glucose, lipid, and protein
| 3 | 0 | 6 | บรรยาย อภิปราย สาธิต Power Point | ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ, , ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ, อ.ดร. อารีย์ ประจันสุวรรณ, อ.ดร. อารีย์ ประจันสุวรรณ |
04 | Anthropometric assessment I (children and adults)
assessment tools, techniques, interpretations, | 2 | 4 | 6 | มอบหมายงานฝึกปฏิบัติ เขียนรายงาน
| ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ, , ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ, อ.ดร. อารีย์ ประจันสุวรรณ, อ.ดร. อารีย์ ประจันสุวรรณ |
04 | Biomarkers of nutritional assessment
- vitamin and mineral deficiencies
- abnormal metabolism of glucose, lipid, and protein
| 3 | 0 | 6 | บรรยาย อภิปราย สาธิต Power Point | ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ, , ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ, อ.ดร. อารีย์ ประจันสุวรรณ, อ.ดร. อารีย์ ประจันสุวรรณ |
04 | Anthropometric assessment I (children and adults)
assessment tools, techniques, interpretations, | 2 | 4 | 6 | มอบหมายงานฝึกปฏิบัติ เขียนรายงาน
| ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ, , ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ, อ.ดร. อารีย์ ประจันสุวรรณ, อ.ดร. อารีย์ ประจันสุวรรณ |
05 | Anthropometric assessment II
computer program INMU Thai growth, Nutri Stat, WHO Anthro
| 2 | 4 | 6 | มอบหมายงานฝึกปฏิบัติ เขียนรายงาน
| อ.นาง วันเพ็ญ วิมลพีรพัฒนา, , อ.นาง วันเพ็ญ วิมลพีรพัฒนา, อ.ดร. อารีย์ ประจันสุวรรณ, อ.ดร. อารีย์ ประจันสุวรรณ |
05 | Biomarkers of nutritional assessment (cont) | 3 | 0 | 6 | บรรยาย อภิปราย สาธิต Power Point | อ.นาง วันเพ็ญ วิมลพีรพัฒนา, , อ.นาง วันเพ็ญ วิมลพีรพัฒนา, อ.ดร. อารีย์ ประจันสุวรรณ, อ.ดร. อารีย์ ประจันสุวรรณ |
05 | Anthropometric assessment II
computer program INMU Thai growth, Nutri Stat, WHO Anthro
| 2 | 4 | 6 | มอบหมายงานฝึกปฏิบัติ เขียนรายงาน
| อ.นาง วันเพ็ญ วิมลพีรพัฒนา, , อ.นาง วันเพ็ญ วิมลพีรพัฒนา, อ.ดร. อารีย์ ประจันสุวรรณ, อ.ดร. อารีย์ ประจันสุวรรณ |
05 | Biomarkers of nutritional assessment (cont) | 3 | 0 | 6 | บรรยาย อภิปราย สาธิต Power Point | อ.นาง วันเพ็ญ วิมลพีรพัฒนา, , อ.นาง วันเพ็ญ วิมลพีรพัฒนา, อ.ดร. อารีย์ ประจันสุวรรณ, อ.ดร. อารีย์ ประจันสุวรรณ |
06 | Assessment of homocysteine as an early biomarker for chronic metabolic diseases
| 3 | 0 | 6 | บรรยาย อภิปราย สาธิต Power Point | รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ, , รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ, ผศ.ดร. จินตนา ศิริวราศัย, ผศ.ดร. จินตนา ศิริวราศัย |
06 | Assignment I : anthropometric assessment (20 %) | 2 | 4 | 6 | มอบหมายงาน เขียนรายงาน | รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ, , รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ, ผศ.ดร. จินตนา ศิริวราศัย, ผศ.ดร. จินตนา ศิริวราศัย |
06 | Assessment of homocysteine as an early biomarker for chronic metabolic diseases
| 3 | 0 | 6 | บรรยาย อภิปราย สาธิต Power Point | รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ, , รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ, ผศ.ดร. จินตนา ศิริวราศัย, ผศ.ดร. จินตนา ศิริวราศัย |
06 | Assignment I : anthropometric assessment (20 %) | 2 | 4 | 6 | มอบหมายงาน เขียนรายงาน | รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ, , รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ, ผศ.ดร. จินตนา ศิริวราศัย, ผศ.ดร. จินตนา ศิริวราศัย |
07 | Body composition assessment I
stable isotope, equation development
| 2 | 4 | 6 | บรรยาย การประเมินภาวะโภชนาการด้วย stable isotope และการนำมาพัฒนาเป็นสมการสำหรับประเมินภาวะโภชนาการ
สื่อที่ใช้ powerpoint | รศ.ดร. วันทนีย์ เกรียงสินยศ, , , ศ.คลินิกดร.พญ. นลินี จงวิริยะพันธุ์, รศ.ดร. วันทนีย์ เกรียงสินยศ, ศ.คลินิกดร.พญ. นลินี จงวิริยะพันธุ์ |
07 | Body composition assessment I
stable isotope, equation development
| 2 | 4 | 6 | บรรยาย การประเมินภาวะโภชนาการด้วย stable isotope และการนำมาพัฒนาเป็นสมการสำหรับประเมินภาวะโภชนาการ
สื่อที่ใช้ powerpoint | รศ.ดร. วันทนีย์ เกรียงสินยศ, , , ศ.คลินิกดร.พญ. นลินี จงวิริยะพันธุ์, รศ.ดร. วันทนีย์ เกรียงสินยศ, ศ.คลินิกดร.พญ. นลินี จงวิริยะพันธุ์ |
07 | Clinical methods in nutritional assessment | 3 | 0 | 6 | บรรยาย อภิปราย สาธิต Power Point | รศ.ดร. วันทนีย์ เกรียงสินยศ, , , ศ.คลินิกดร.พญ. นลินี จงวิริยะพันธุ์, รศ.ดร. วันทนีย์ เกรียงสินยศ, ศ.คลินิกดร.พญ. นลินี จงวิริยะพันธุ์ |
07 | Clinical methods in nutritional assessment | 3 | 0 | 6 | บรรยาย อภิปราย สาธิต Power Point | รศ.ดร. วันทนีย์ เกรียงสินยศ, , , ศ.คลินิกดร.พญ. นลินี จงวิริยะพันธุ์, รศ.ดร. วันทนีย์ เกรียงสินยศ, ศ.คลินิกดร.พญ. นลินี จงวิริยะพันธุ์ |
08 | Written examination: biomarkers (20%)
(Aree/Jintana)
| 0 | 0 | 0 | สอบข้อเขียน | รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ, รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ |
08 | Written examination: biomarkers (20%)
(Aree/Jintana)
| 0 | 0 | 0 | สอบข้อเขียน | รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ, รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ |
08 | Body composition assessment II
bioelectrical impedance analysis
| 2 | 4 | 6 | บรรยาย การประเมินภาวะโภชนาการด้วย stable isotope และการนำมาพัฒนาเป็นสมการสำหรับประเมินภาวะโภชนาการ
สื่อที่ใช้ powerpoint | รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ, รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ |
08 | Body composition assessment II
bioelectrical impedance analysis
| 2 | 4 | 6 | บรรยาย การประเมินภาวะโภชนาการด้วย stable isotope และการนำมาพัฒนาเป็นสมการสำหรับประเมินภาวะโภชนาการ
สื่อที่ใช้ powerpoint | รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ, รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ |
09 | Assignment II : body composition assessment (15 %) | 2 | 4 | 6 | มอบหมายงาน เขียนรายงาน | รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, รศ.ดร. วันทนีย์ เกรียงสินยศ, รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, รศ.ดร. วันทนีย์ เกรียงสินยศ, รศ.ดร. กิตติ สรณเจริญพงศ์, รศ.ดร. กิตติ สรณเจริญพงศ์ |
09 | Dietary assessment I
Uses and applications (dietary recall, dietary record)
| 3 | 0 | 6 | บรรยาย อภิปราย สาธิต Power Point | รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, รศ.ดร. วันทนีย์ เกรียงสินยศ, รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, รศ.ดร. วันทนีย์ เกรียงสินยศ, รศ.ดร. กิตติ สรณเจริญพงศ์, รศ.ดร. กิตติ สรณเจริญพงศ์ |
09 | Dietary assessment I
Uses and applications (dietary recall, dietary record)
| 3 | 0 | 6 | บรรยาย อภิปราย สาธิต Power Point | รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, รศ.ดร. วันทนีย์ เกรียงสินยศ, รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, รศ.ดร. วันทนีย์ เกรียงสินยศ, รศ.ดร. กิตติ สรณเจริญพงศ์, รศ.ดร. กิตติ สรณเจริญพงศ์ |
09 | Assignment II : body composition assessment (15 %) | 2 | 4 | 6 | มอบหมายงาน เขียนรายงาน | รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, รศ.ดร. วันทนีย์ เกรียงสินยศ, รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, รศ.ดร. วันทนีย์ เกรียงสินยศ, รศ.ดร. กิตติ สรณเจริญพงศ์, รศ.ดร. กิตติ สรณเจริญพงศ์ |
10 | Biochemical methods in nutritional assessment | 2 | 4 | 6 | บรรยาย และสาธิต การประเมินภาวะโภชนาการด้านวิตามินและเกลือแร่ด้วยตัวชี้วัดทางชีวภาพ
สื่อที่ใช้ powerpoint
| รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, รศ.ดร. กิตติ สรณเจริญพงศ์, รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, รศ.ดร. กิตติ สรณเจริญพงศ์ |
10 | Dietary assessment II
- Uses and applications (FFQ)
- Interpretation of dietary intake adequacy
(diet quality: Healthy eating index, DDS and nutrient profiling)
Assignment IV: Dietary assessment (10%)
Submission date TBA (Kitti)
| 3 | 0 | 6 | บรรยาย อภิปราย มอบหมายงาน Power Point
| รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, รศ.ดร. กิตติ สรณเจริญพงศ์, รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, รศ.ดร. กิตติ สรณเจริญพงศ์ |
10 | Biochemical methods in nutritional assessment | 2 | 4 | 6 | บรรยาย และสาธิต การประเมินภาวะโภชนาการด้านวิตามินและเกลือแร่ด้วยตัวชี้วัดทางชีวภาพ
สื่อที่ใช้ powerpoint
| รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, รศ.ดร. กิตติ สรณเจริญพงศ์, รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, รศ.ดร. กิตติ สรณเจริญพงศ์ |
10 | Dietary assessment II
- Uses and applications (FFQ)
- Interpretation of dietary intake adequacy
(diet quality: Healthy eating index, DDS and nutrient profiling)
Assignment IV: Dietary assessment (10%)
Submission date TBA (Kitti)
| 3 | 0 | 6 | บรรยาย อภิปราย มอบหมายงาน Power Point
| รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, รศ.ดร. กิตติ สรณเจริญพงศ์, รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, รศ.ดร. กิตติ สรณเจริญพงศ์ |
11 | Food analysis and food composition development
Assignment VI: Food analysis (5%)
Submission date TBA (Kunchit)
| 3 | 0 | 6 | บรรยาย อภิปราย สาธิต มอบหมายงาน Power Point | รศ.ดร. รัชนี คงคาฉุยฉาย, รศ.ดร. ครรชิต จุดประสงค์, รศ.ดร. รัชนี คงคาฉุยฉาย, รศ.ดร. ครรชิต จุดประสงค์ |
11 | Biomarker of nutritional assessment for vitamin and
mineral deficiencies
| 2 | 4 | 6 | บรรยาย และสาธิตการประเมินภาวะโภชนาการด้านปัจจัยเสี่ยงของโรคหัวใจและหลอดเลือดด้วยตัวชี้วัดทางชีวภาพ
สื่อที่ใช้ powerpoint | รศ.ดร. รัชนี คงคาฉุยฉาย, รศ.ดร. ครรชิต จุดประสงค์, รศ.ดร. รัชนี คงคาฉุยฉาย, รศ.ดร. ครรชิต จุดประสงค์ |
11 | Food analysis and food composition development
Assignment VI: Food analysis (5%)
Submission date TBA (Kunchit)
| 3 | 0 | 6 | บรรยาย อภิปราย สาธิต มอบหมายงาน Power Point | รศ.ดร. รัชนี คงคาฉุยฉาย, รศ.ดร. ครรชิต จุดประสงค์, รศ.ดร. รัชนี คงคาฉุยฉาย, รศ.ดร. ครรชิต จุดประสงค์ |
11 | Biomarker of nutritional assessment for vitamin and
mineral deficiencies
| 2 | 4 | 6 | บรรยาย และสาธิตการประเมินภาวะโภชนาการด้านปัจจัยเสี่ยงของโรคหัวใจและหลอดเลือดด้วยตัวชี้วัดทางชีวภาพ
สื่อที่ใช้ powerpoint | รศ.ดร. รัชนี คงคาฉุยฉาย, รศ.ดร. ครรชิต จุดประสงค์, รศ.ดร. รัชนี คงคาฉุยฉาย, รศ.ดร. ครรชิต จุดประสงค์ |
12 | Biomarker of nutritional assessment for risk factors of cardiovascular disease | 2 | 4 | 6 | บรรยาย สาธิตและฝึกปฏิบัติการใช้ Reference Growth Chart อภิปรายกลุ่ม
สื่อที่ใช้ powerpoint
| รศ.ดร. รัชนี คงคาฉุยฉาย, อ.นางสาว ริญ เจริญศิริ, รศ.ดร. รัชนี คงคาฉุยฉาย, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ, อ.นางสาว ริญ เจริญศิริ, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ |
12 | Dietary calculation and evaluation of nutrient
intake (INMUCAL program online training Q and A)
Assignment VII: INMUCAL (5%)
Submission date TBA (Tippawan)
| 3 | 0 | 6 | อภิปราย สาธิต มอบหมายงาน Computer Software | รศ.ดร. รัชนี คงคาฉุยฉาย, อ.นางสาว ริญ เจริญศิริ, รศ.ดร. รัชนี คงคาฉุยฉาย, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ, อ.นางสาว ริญ เจริญศิริ, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ |
12 | Biomarker of nutritional assessment for risk factors of cardiovascular disease | 2 | 4 | 6 | บรรยาย สาธิตและฝึกปฏิบัติการใช้ Reference Growth Chart อภิปรายกลุ่ม
สื่อที่ใช้ powerpoint
| รศ.ดร. รัชนี คงคาฉุยฉาย, อ.นางสาว ริญ เจริญศิริ, รศ.ดร. รัชนี คงคาฉุยฉาย, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ, อ.นางสาว ริญ เจริญศิริ, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ |
12 | Dietary calculation and evaluation of nutrient
intake (INMUCAL program online training Q and A)
Assignment VII: INMUCAL (5%)
Submission date TBA (Tippawan)
| 3 | 0 | 6 | อภิปราย สาธิต มอบหมายงาน Computer Software | รศ.ดร. รัชนี คงคาฉุยฉาย, อ.นางสาว ริญ เจริญศิริ, รศ.ดร. รัชนี คงคาฉุยฉาย, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ, อ.นางสาว ริญ เจริญศิริ, ผศ.ดร. ทิพวัลย์ พงษ์เจริญ |
13 | Validity and reliability of nutritional assessment
Assignment VIII: validity & reliability (10%)
| 3 | 0 | 6 | บรรยาย อภิปราย มอบหมายงาย Power Point | ศ.คลินิกดร.พญ. นลินี จงวิริยะพันธุ์, ศ.คลินิกดร.พญ. นลินี จงวิริยะพันธุ์, รศ.ดร. วราภรณ์ เสถึยรนพเก้า |
13 | Clinical nutrition assessment: signs and symptoms | 2 | 4 | 6 | บรรยาย homocysteine เป็นตัวชี้วัดทางชีวภาพสำหรับปัจจัยเสี่ยงโรคหัวใจและหลอดเลือด
สื่อที่ใช้ powerpoint | ศ.คลินิกดร.พญ. นลินี จงวิริยะพันธุ์, ศ.คลินิกดร.พญ. นลินี จงวิริยะพันธุ์, รศ.ดร. วราภรณ์ เสถึยรนพเก้า |
13 | Validity and reliability of nutritional assessment
Assignment VIII: validity & reliability (10%)
| 3 | 0 | 6 | บรรยาย อภิปราย มอบหมายงาย Power Point | ศ.คลินิกดร.พญ. นลินี จงวิริยะพันธุ์, ศ.คลินิกดร.พญ. นลินี จงวิริยะพันธุ์, รศ.ดร. วราภรณ์ เสถึยรนพเก้า |
13 | Clinical nutrition assessment: signs and symptoms | 2 | 4 | 6 | บรรยาย homocysteine เป็นตัวชี้วัดทางชีวภาพสำหรับปัจจัยเสี่ยงโรคหัวใจและหลอดเลือด
สื่อที่ใช้ powerpoint | ศ.คลินิกดร.พญ. นลินี จงวิริยะพันธุ์, ศ.คลินิกดร.พญ. นลินี จงวิริยะพันธุ์, รศ.ดร. วราภรณ์ เสถึยรนพเก้า |
14 | Homocysteine : a biomarker for CVD risk | 2 | 4 | 6 | บรรยาย สาธิตและฝึกปฏิบัติการใช้ Reference Growth Chart อภิปรายกลุ่ม
สื่อที่ใช้ powerpoint
| ผศ.ดร. จินตนา ศิริวราศัย, รศ.ดร. วันทนีย์ เกรียงสินยศ, รศ.ดร. วันทนีย์ เกรียงสินยศ, ผศ.ดร. จินตนา ศิริวราศัย |
14 | Body composition assessment:
Principle of body composition
| 3 | 0 | 6 | บรรยาย อภิปราย สาธิต Power Point | ผศ.ดร. จินตนา ศิริวราศัย, รศ.ดร. วันทนีย์ เกรียงสินยศ, รศ.ดร. วันทนีย์ เกรียงสินยศ, ผศ.ดร. จินตนา ศิริวราศัย |
14 | Body composition assessment:
Principle of body composition
| 3 | 0 | 6 | บรรยาย อภิปราย สาธิต Power Point | ผศ.ดร. จินตนา ศิริวราศัย, รศ.ดร. วันทนีย์ เกรียงสินยศ, รศ.ดร. วันทนีย์ เกรียงสินยศ, ผศ.ดร. จินตนา ศิริวราศัย |
14 | Homocysteine : a biomarker for CVD risk | 2 | 4 | 6 | บรรยาย สาธิตและฝึกปฏิบัติการใช้ Reference Growth Chart อภิปรายกลุ่ม
สื่อที่ใช้ powerpoint
| ผศ.ดร. จินตนา ศิริวราศัย, รศ.ดร. วันทนีย์ เกรียงสินยศ, รศ.ดร. วันทนีย์ เกรียงสินยศ, ผศ.ดร. จินตนา ศิริวราศัย |
15 | Assignment III : Biomarkers (20 %) | 2 | 4 | 6 | มอบหมายงาน เขียนรายงาน
| รศ.ดร. รัชนี คงคาฉุยฉาย, รศ.ดร. วันทนีย์ เกรียงสินยศ, รศ.ดร. รัชนี คงคาฉุยฉาย, รศ.ดร. วันทนีย์ เกรียงสินยศ |
15 | BIA, Stable isotope, BODPOD, DXA
Assignment III: Body composition (10%)
Submission date TBA (Wantanee)
| 3 | 0 | 6 | บรรยาย อภิปราย สาธิต มอบหมายงาน Power Point | รศ.ดร. รัชนี คงคาฉุยฉาย, รศ.ดร. วันทนีย์ เกรียงสินยศ, รศ.ดร. รัชนี คงคาฉุยฉาย, รศ.ดร. วันทนีย์ เกรียงสินยศ |
15 | BIA, Stable isotope, BODPOD, DXA
Assignment III: Body composition (10%)
Submission date TBA (Wantanee)
| 3 | 0 | 6 | บรรยาย อภิปราย สาธิต มอบหมายงาน Power Point | รศ.ดร. รัชนี คงคาฉุยฉาย, รศ.ดร. วันทนีย์ เกรียงสินยศ, รศ.ดร. รัชนี คงคาฉุยฉาย, รศ.ดร. วันทนีย์ เกรียงสินยศ |
15 | Assignment III : Biomarkers (20 %) | 2 | 4 | 6 | มอบหมายงาน เขียนรายงาน
| รศ.ดร. รัชนี คงคาฉุยฉาย, รศ.ดร. วันทนีย์ เกรียงสินยศ, รศ.ดร. รัชนี คงคาฉุยฉาย, รศ.ดร. วันทนีย์ เกรียงสินยศ |
16 | Nutritional assessment (Anthro.+Biochemical+Clinical)
- Practice & Wrap up ( 10 % )
| 2 | 4 | 6 | บรรยาย สาธิตและฝึกปฏิบัติการประเมินคุณค่าและส่วนประกอบของอาหาร ครั้งที่ 1
การเตรียมตัวอย่าง การเลือกวิธีการและการควบคุมคุณภาพการวิเคราะห์
สื่อที่ใช้ power point | รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, รศ.ดร. วันทนีย์ เกรียงสินยศ, รศ.ดร. วันทนีย์ เกรียงสินยศ |
16 | Food exchange
Assignment VII: Food exchange (10%)
Submission date TBA (Wantanee) | 3 | 0 | 6 | บรรยาย อภิปราย มอบหมายงาน Power Point | รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, รศ.ดร. วันทนีย์ เกรียงสินยศ, รศ.ดร. วันทนีย์ เกรียงสินยศ |
16 | Food exchange
Assignment VII: Food exchange (10%)
Submission date TBA (Wantanee) | 3 | 0 | 6 | บรรยาย อภิปราย มอบหมายงาน Power Point | รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, รศ.ดร. วันทนีย์ เกรียงสินยศ, รศ.ดร. วันทนีย์ เกรียงสินยศ |
16 | Nutritional assessment (Anthro.+Biochemical+Clinical)
- Practice & Wrap up ( 10 % )
| 2 | 4 | 6 | บรรยาย สาธิตและฝึกปฏิบัติการประเมินคุณค่าและส่วนประกอบของอาหาร ครั้งที่ 1
การเตรียมตัวอย่าง การเลือกวิธีการและการควบคุมคุณภาพการวิเคราะห์
สื่อที่ใช้ power point | รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, รศ.ดร. วันทนีย์ เกรียงสินยศ, รศ.ดร. วันทนีย์ เกรียงสินยศ |
17 | Dietary assessment
- uses and applications (dietary recall, dietary record, FFQ)
- interpretation of dietary intake adequacy
(nutrient adequacy, diet quality: Healthy eating index, DDS and nutrient profiling)
| 2 | 4 | 6 | บรรยาย สาธิตและฝึกปฏิบัติการประเมินคุณค่าและส่วนประกอบของอาหาร ครั้งที่ 2
การควบคุมคุณภาพการวิเคราะห์อาหารที่เ้ป็นระบบ
สื่อที่ใช้ power point | รศ.ดร. กิตติ สรณเจริญพงศ์, , รศ.ดร. กิตติ สรณเจริญพงศ์, อ.ดร. อารีย์ ประจันสุวรรณ, อ.ดร. อารีย์ ประจันสุวรรณ |
17 | Nutritional assessment: Practice & Wrap up (15%)
(Anthro.+Biochemical+Clinical)
Course wrap-up and evaluation | 3 | 0 | 6 | ฝึกปฏิบัติ อภิปราย | รศ.ดร. กิตติ สรณเจริญพงศ์, , รศ.ดร. กิตติ สรณเจริญพงศ์, อ.ดร. อารีย์ ประจันสุวรรณ, อ.ดร. อารีย์ ประจันสุวรรณ |
17 | Nutritional assessment: Practice & Wrap up (15%)
(Anthro.+Biochemical+Clinical)
Course wrap-up and evaluation | 3 | 0 | 6 | ฝึกปฏิบัติ อภิปราย | รศ.ดร. กิตติ สรณเจริญพงศ์, , รศ.ดร. กิตติ สรณเจริญพงศ์, อ.ดร. อารีย์ ประจันสุวรรณ, อ.ดร. อารีย์ ประจันสุวรรณ |
17 | Dietary assessment
- uses and applications (dietary recall, dietary record, FFQ)
- interpretation of dietary intake adequacy
(nutrient adequacy, diet quality: Healthy eating index, DDS and nutrient profiling)
| 2 | 4 | 6 | บรรยาย สาธิตและฝึกปฏิบัติการประเมินคุณค่าและส่วนประกอบของอาหาร ครั้งที่ 2
การควบคุมคุณภาพการวิเคราะห์อาหารที่เ้ป็นระบบ
สื่อที่ใช้ power point | รศ.ดร. กิตติ สรณเจริญพงศ์, , รศ.ดร. กิตติ สรณเจริญพงศ์, อ.ดร. อารีย์ ประจันสุวรรณ, อ.ดร. อารีย์ ประจันสุวรรณ |
18 | Dietary calculation and evaluation of nutrient
intake (INMUCAL program)
Use and interpretation of diet intake (output data)
| 2 | 4 | 6 | บรรยาย สาธิตและฝึกปฏิบัติการใช้ Reference Growth Chart อภิปรายกลุ่ม
สื่อที่ใช้ powerpoint | |
18 | Dietary calculation and evaluation of nutrient
intake (INMUCAL program)
Use and interpretation of diet intake (output data)
| 2 | 4 | 6 | บรรยาย สาธิตและฝึกปฏิบัติการใช้ Reference Growth Chart อภิปรายกลุ่ม
สื่อที่ใช้ powerpoint | |
19 | Assignment V: dietary assessment (15 %) | 2 | 4 | 6 | มอบหมายงาน เขียนรายงาน | รศ.ดร. กิตติ สรณเจริญพงศ์, , , รศ.ดร. กิตติ สรณเจริญพงศ์ |
19 | Assignment V: dietary assessment (15 %) | 2 | 4 | 6 | มอบหมายงาน เขียนรายงาน | รศ.ดร. กิตติ สรณเจริญพงศ์, , , รศ.ดร. กิตติ สรณเจริญพงศ์ |
20 | Available for submit assignments | 2 | 4 | 6 | มอบหมายงาน เขียนรายงาน
| คณาจารย์ |
20 | Available for submit assignments | 2 | 4 | 6 | มอบหมายงาน เขียนรายงาน
| คณาจารย์ |
21 | Food analysis and Food Composition Development I
- Food sampling and preparation
- Nutrient and non-nutrient analyses
- Requirements and choice of analytical method
- Internal and external quality control system
| 2 | 4 | 6 | บรรยาย สาธิตและฝึกปฏิบัติการใช้ Reference Growth Chart อภิปรายกลุ่ม
สื่อที่ใช้ powerpoint | รศ.ดร. ครรชิต จุดประสงค์, รศ.ดร. ครรชิต จุดประสงค์ |
21 | Food analysis and Food Composition Development I
- Food sampling and preparation
- Nutrient and non-nutrient analyses
- Requirements and choice of analytical method
- Internal and external quality control system
| 2 | 4 | 6 | บรรยาย สาธิตและฝึกปฏิบัติการใช้ Reference Growth Chart อภิปรายกลุ่ม
สื่อที่ใช้ powerpoint | รศ.ดร. ครรชิต จุดประสงค์, รศ.ดร. ครรชิต จุดประสงค์ |
22 | Food analysis and Food Composition Development II
- Systematic approach to the production of good quality food composition data
- Data quality assessment
- Evaluating quality of data
| 2 | 4 | 6 | บรรยาย การประเมินภาวะโภชนาการด้วย stable isotope และการนำมาพัฒนาเป็นสมการสำหรับประเมินภาวะโภชนาการ
สื่อที่ใช้ powerpoint | รศ.ดร. ครรชิต จุดประสงค์, รศ.ดร. ครรชิต จุดประสงค์ |
22 | Food analysis and Food Composition Development II
- Systematic approach to the production of good quality food composition data
- Data quality assessment
- Evaluating quality of data
| 2 | 4 | 6 | บรรยาย การประเมินภาวะโภชนาการด้วย stable isotope และการนำมาพัฒนาเป็นสมการสำหรับประเมินภาวะโภชนาการ
สื่อที่ใช้ powerpoint | รศ.ดร. ครรชิต จุดประสงค์, รศ.ดร. ครรชิต จุดประสงค์ |
23 | Assignment IV : Food analysis (20 % ) | 2 | 4 | 6 | มอบหมายงาน เขียนรายงาน | รศ.ดร. ครรชิต จุดประสงค์, รศ.ดร. ครรชิต จุดประสงค์ |
23 | Assignment IV : Food analysis (20 % ) | 2 | 4 | 6 | มอบหมายงาน เขียนรายงาน | รศ.ดร. ครรชิต จุดประสงค์, รศ.ดร. ครรชิต จุดประสงค์ |
24 | Course evaluation | | | | | รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล |
24 | Course evaluation | | | | | รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล, รศ.ดร. ปรียา ลีฬหกุล |