Concepts, theories, processes of communication; the media planning and impact evaluation of health campaigns; strategies in communication for health education and health promotion; digital media and mHealth for health promotions
แนวคิด ทฤษฎีการสื่อสาร กระบวนการสื่อสารการวางแผนการใช้สื่อและประเมินผลกระทบการรณรงค์ด้านสุขภาพ กลยุทธ์การสื่อสารในงานสุขศึกษาและส่งเสริมสุขภาพ สื่อดิจิตอล และการใช้เทคโนโลยีแอพพลิเคชั่นมือถือเพื่อการส่งเสริมสุขภาพ
PUBLIC HEALTH
กลุ่มสาธารณสุขศาสตร์
Minimum level of education : Bachelors' degree graduation Fluency in English
สำเร็จการศึกษาขั้นต่ำในระดับปริญญาตรี มีความสามารถในการอ่านภาษาอังกฤษ
2500 Per Credit / 2 Credit
Graduate students Public Health Professionals General publics
นักศึกษาระดับปริญญาโท นักวิชาการสาธารณสุข ประชาชนทั่วไป
Enhancement competency for media planning and media selection align with public health problems and target publics, Health communication innovation creation
สามารถวางแผนการใช้สื่อ เลือกใช้สื่อได้อย่างเหมาะสมกับสถานการณ์ปัญหาสุขภาพ และกลุ่มเป้าหมาย สามารถสร้างสรรค์นวัตกรรมการสื่อสารสุขภาพ
สอบ
Master degree students - Exercise - Final Examination Public Health Officials and General Publics - Exercise - Final Project involved health communication
กรณีนักศึกษาปริญญาโท - แบบฝึกหัดท้ายชั่วโมง - การสอบปลายภาค กรณีนักวิชาการสาธารณสุขและประชาชนทั่วไป - แบบฝึกหัดท้ายชั่วโมง - โครงงานการผลิตสื่อเพื่อการสื่อสารสุขภาพ
Start 06 August 2022 to 27 November 2022
2 hours
Faculty of Public Health, Mahidol University
คณะสาธารณสุขศาสตร์ มหาวิทยาลัยมหิดล
3 to 20
-
็Health promotion campaign, Health communication in digital era, cumulated course credit in Credit Bank System
การรณรงค์เพื่อการส่งเสริมสุขภาพ การสื่อสารเพื่อการส่งเสริมสุขภาพในยุคดิจิทัล สามารถสะสมหน่วยกิตในระบบ Credit Bank ได้