All Contents

Concepts, theories, processes of communication; the media planning and impact evaluation of health campaigns; strategies in communication for health education and health promotion; digital media and mHealth for health promotions

แนวคิด ทฤษฎีการสื่อสาร กระบวนการสื่อสารการวางแผนการใช้สื่อและประเมินผลกระทบการรณรงค์ด้านสุขภาพ กลยุทธ์การสื่อสารในงานสุขศึกษาและส่งเสริมสุขภาพ สื่อดิจิตอล และการใช้เทคโนโลยีแอพพลิเคชั่นมือถือเพื่อการส่งเสริมสุขภาพ

PUBLIC HEALTH

กลุ่มสาธารณสุขศาสตร์

Minimum level of education : Bachelors' degree graduation Fluency in English

สำเร็จการศึกษาขั้นต่ำในระดับปริญญาตรี มีความสามารถในการอ่านภาษาอังกฤษ

2500 Per Credit / 2 Credit

Graduate students Public Health Professionals General publics

นักศึกษาระดับปริญญาโท นักวิชาการสาธารณสุข ประชาชนทั่วไป

Enhancement competency for media planning and media selection align with public health problems and target publics, Health communication innovation creation

สามารถวางแผนการใช้สื่อ เลือกใช้สื่อได้อย่างเหมาะสมกับสถานการณ์ปัญหาสุขภาพ และกลุ่มเป้าหมาย สามารถสร้างสรรค์นวัตกรรมการสื่อสารสุขภาพ

สอบ

Master degree students - Exercise - Final Examination Public Health Officials and General Publics - Exercise - Final Project involved health communication

กรณีนักศึกษาปริญญาโท - แบบฝึกหัดท้ายชั่วโมง - การสอบปลายภาค กรณีนักวิชาการสาธารณสุขและประชาชนทั่วไป - แบบฝึกหัดท้ายชั่วโมง - โครงงานการผลิตสื่อเพื่อการสื่อสารสุขภาพ

Saturday 13.00-15.00 น.

Start 06 August 2022 to 27 November 2022

2 hours

Faculty of Public Health, Mahidol University

คณะสาธารณสุขศาสตร์ มหาวิทยาลัยมหิดล

3 to 20

-

็Health promotion campaign, Health communication in digital era, cumulated course credit in Credit Bank System

การรณรงค์เพื่อการส่งเสริมสุขภาพ การสื่อสารเพื่อการส่งเสริมสุขภาพในยุคดิจิทัล สามารถสะสมหน่วยกิตในระบบ Credit Bank ได้