All Contents

Applications of concepts, theories, and models in social and behavioral sciences theories to understand health behavioral practices; changing health behaviors in health education and health promotion

การประยุกต์แนวคิดทฤษฎี และแบบจำลองทางสังคมศาสตร์และพฤติกรรมศาสตร์เพื่อทำความเข้าใจพฤติกรรมการปฏิบัติด้านสุขภาพ การเปลี่ยนแปลงพฤติกรรมสุขภาพในงานสุขศึกษาและส่งเสริมสุขภาพ

PUBLIC HEALTH

กลุ่มสาธารณสุขศาสตร์

Graduated with a bachelor's degree in related fields or studying in the last semester of a related bachelor's degree

จบการศึกษาปริญญาตรีสาขาที่เกี่ยวข้อง หรือกำลังศึกษาในภาคการศึกษาสุดท้ายของระดับปริญญาตรีนั้น

2500 Per Credit / 3 Credit

1. Students or researchers who are interested in behavioral change and health promotion 2. Health or Public Health personel who are interested in health education and health promotion 3. People who want to enhance behavioral change and health promotion knowledge

1. นักศึกษา หรือนักวิจัยที่สนใจเกี่ยวกับการปรับพฤติกรรมสุขภาพ และส่งเสริมสุขภาพ 2. บุคคลากรด้านสุขภาพ/สาธารณสุขของหน่วยงานด้านสุขภาพต่างๆ ที่สนใจหรือปฏิบัติงานด้านสุขศึกษาและส่งเสริมสุขภาพ 3. ประชาชนทั่วไปที่ต้องการเพิ่มพูนความรู้ด้านการปรับพฤติกรรมและการส่งเสริมสุขภาพ

Attending this course : 1. It can help the learners to enhance the knowledge and ability related to the application of social and behavioral sciences theories/models to design behavioral change and health promotion programs or research 2. It can increase the effectiveness of work performances or research in health education, health promotion, and public health 3. Learners can collect the credits and grade results to use for applying to study in the Master of Sciences program in Health Education and Health Promotion at Mahidol University (Taking some additional courses according to the program requirements)

การเรียนรายวิชานี้ 1 ช่วยผู้เรียนเพิ่มพูนความรู้และความสามารถเกี่ยวกับการประยุกต์ใช้ทฤษฎี/โมเดลทางสังคมศาสตร์และพฤติกรรมศาสตร์ เพื่อการออกแบบโปรแกรมปรับเปลี่ยนพฤติกรรมสุขภาพและส่งเสริมสุขภาพ หรือการทำวิจัย 2 ช่วยเพิ่มประสิทธิผลของการปฏิบัติงานหรือการวิจัยด้านสุขศึกษาและส่งเสริมสุขภาพ/หรือสาธารณสุข 3 ผู้เรียนสามารถเก็บหน่วยกิตและเกรดของรายวิชา เพื่อใช้ในการเข้าศึกษาต่อในหลักสูตร วท.ม. สาขาวิชาสุขศึกษาและส่งเสริมสุขภาพ มหาวิทยาลัยมหิดล (เรียนเฉพาะบางรายวิชาเพิ่มเติมตามข้อกำหนดของหลักสูตร)

ไม่สอบ

1. Learners who want to collect the credits or grade results to use for applying to study in the Master of Sciences program in Health Education and Health Promotion at Mahidol University will be assessed from class participation (15%), assignments (35%), and reports (50%). The passing score must be equal to or more than 70% of total score ( grade B or higher) 2. The minimum criteria of passing score will not be required for the learners who only want to enhance their knowledge (do not want to collect the credits)

1. สำหรับผู้ที่ต้องการเก็บสะสมหน่วยกิตเพื่อใช้ในการสมัครเข้าศึกษาต่อในหลักสูตร วท.ม. สาขาวิชาสุขศึกษาและส่งเสริมสุขภาพ จะประเมินจาก การมีส่วนร่วมในชั้นเรียน (15%) การมอบหมายงานระหว่างเรียน (35%) และการทำรายงานการออกแบบโครงการที่ประยุกต์ทฤษฎี (50%) เกณฑ์คะแนนผ่านต้องได้คะแนนรวมร้อยละ 70 ขึ้นไป หรือได้เกรดไม่ต่ำกว่าเกรด B 2. สำหรับผู้ที่ต้องการเรียนเพื่อเพิ่มพูนความรู้ (ไม่ต้องการเก็บหน่วยกิตสะสม) ไม่จำเป็นต้องผ่านเกณฑ์คะแนนผ่านขั้นต่ำ

1 อ. ดร. อลงกรณ์ เปกาลี
2 ผศ. ดร. ภรณี วัฒนสมบูรณ์
3 รศ. ดร. มณฑา เก่งการพานิช
4 รศ. ดร. มลินี สมภพเจริญ

Saturday 9.00-12.00 น.

Start 06 August 2022 to 26 November 2022

45 hours

Online Classroom in Microsoft Teams program

รูปแบบห้องเรียนออนไลน์ ผ่าน โปรแกรม Microsoft Teams

1 to 10

-